چند روز پیش اینستاگرام اپلیکیشن جدید خود به نام Edits را منتشر کرد که با استقبال گستردهای روبرو شد. این اپلیکیشن در هفتهی اول انتشار موفق شد از مرز ۷ میلیون دانلود عبور کند
چند روز پیش اینستاگرام اپلیکیشن جدید خود به نام Edits را منتشر کرد که با استقبال گستردهای روبرو شد. این اپلیکیشن در هفتهی اول انتشار موفق شد از مرز ۷ میلیون دانلود عبور کند و شروعی قدرتمندتر از رقیب اصلی خود، CapCut، داشته باشد. ، اپلیکیشن Edits که برای ساخت پستها و استوریهای ویدیویی مخصوص اینستاگرام طراحی شده، در دو روز اول عرضه روی iOS حدود ۷۰۲ هزار و ۹۰۰ بار دانلود شد. این رقم، ۳۷ برابر بیشتر از تعداد دانلودهای اولیهی CapCut روی iOS است. تا روز پنجشنبه، مجموع دانلودهای Edits به ۱.۲ میلیون روی iOS و ۵.۹ میلیون روی اندروید رسید و مجموعاً ۷.۱ میلیون بار دانلود شد. در مقایسه، CapCut در سه روز نخست عرضه در هر دو پلتفرم تنها ۸۳ هزار و ۵۰۰ بار دانلود شده بود. البته باید توجه داشت که CapCut در زمان انتشار، تنها در نیمی از بازارهای جهانی در دسترس قرار داشت؛ اما حتی با دو یا سه برابر شدن تعداد دانلودهای آن، Edits همچنان برتری خود را حفظ میکند. در ایالات متحده نیز اپلیکیشن Edits در دو روز نخست ۳۸۱ هزار بار دانلود شد؛ در حالی که CapCut تنها ۳۴۰۰ بار دانلود شده بود. این یعنی میزان دانلود Edits در آمریکا، ۱۱۲ برابر CapCut بوده است. در روز اول، Edits در صدر جدول اپلیکیشنهای رایگان اپ استور آیفون آمریکا قرار گرفت و در روز دوم به رتبه دوم سقوط کرد. با این حال، اکنون این اپ دیگر در میان ۱۰ اپلیکیشن برتر دیده نمیشود. با وجود این شروع قدرتمند، Edits برای رسیدن به محبوبیت جهانی CapCut هنوز راه طولانی در پیش دارد. CapCut که در آوریل ۲۰۲۰ عرضه شد، تاکنون بیش از ۱.۲ میلیارد بار در سراسر جهان (بهجز چین) دانلود شده است. واکنشها به Edits متفاوت بوده است. بسیاری از کاربران از ویژگیهایی مثل استفادهی آسان، تحلیل داخلی و عدم نمایش تبلیغات استقبال کردهاند. این اپلیکیشن همچنین از ویدیوهای ۴K پشتیبانی میکند و خروجی بدون واترمارک ارائه میدهد. با این حال، Edits هنوز برخی امکانات مهم CapCut مانند قالبهای آماده و جلوههای انتقال (Transition Effects) را ندارد.