آژانس اخبار سایبری ایران

یکشنبه ۱۴۰۴/۳/۲۵ ساعت 00:52:30 info@icyna.ir

یوتیوب تغییری مهم و بحث‌برانگیز در نحوه نمایش تبلیغات اعمال می‌کند

۱۴۰۴/۰۲/۲۵
17:02:27
یوتیوب در جریان رویداد Upfront از یک فرمت جدید تبلیغاتی با عنوان "Peak Points" رونمایی کرده است

یوتیوب در جریان رویداد Upfront از یک فرمت جدید تبلیغاتی با عنوان "Peak Points" رونمایی کرده است؛ تغییری که ممکن است تجربه تماشای ویدیو را برای بسیاری از کاربران ناخوشایند کند. در این فرمت جدید، یوتیوب با استفاده از هوش مصنوعی Gemini گوگل، بخش‌هایی از ویدیو را شناسایی می‌کند که بیشترین تعامل یا بار احساسی را دارند. سپس تبلیغات دقیقاً پس از همین لحظات نمایش داده می‌شوند تا حداکثر توجه مخاطب به آن‌ها جلب شود. این روش تبلیغاتی که «هدف‌گیری احساسی» (Emotional Targeting) نامیده می‌شود، تلاش می‌کند در لحظه‌ای که کاربر بیشترین درگیری ذهنی با محتوای ویدیو دارد، تبلیغ را به نمایش بگذارد. هدف این رویکرد، افزایش اثربخشی برند از طریق ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب است. با این حال، به‌نظر می‌رسد بسیاری از کاربران از این تغییر استقبال نکنند. تماشای تبلیغ دقیقاً پس از لحظات حساس، احساسی یا هیجان‌انگیز یک ویدیو می‌تواند تجربه کاربری را مختل کرده و برای برخی آزاردهنده باشد. ف تبلیغات یوتیوب در موبایل و کامپیوتر یوتیوب گاهی تبلیغ‌های یک‌ساعته نشان می‌دهد و نمی‌توان آن‌ها را رد کرد! این اقدام یوتیوب گرچه از نظر تجاری برای تبلیغ‌دهندگان جذاب به‌نظر می‌رسد، اما ممکن است واکنش منفی گسترده‌ای از سوی کاربران به همراه داشته باشد.